Geld verdienen met YouTube lastiger!

By | Nieuws | No Comments

De bekende vloggers… Je kent ze vast wel: Enzo Knol, Monica Geuze, . Anna Nooshin, Kwebbelkop, StukTV en ga zo maar door, blijven waarschijnlijk nog wel even de ‘bekende’ vloggers want nieuwe Youtuberegels maken het moeilijker voor nieuwkomers om er tussen te komen.  Read More

De 5 social media trends van 2018; zo maakt uw bedrijf grote stappen!

By | Nieuws, Online Video | No Comments

De 5 social media trends van 2018

Het jaar 2017 is nog niet afgelopen of we kijken alweer vooruit naar wat 2018 ons moet gaan brengen.
Doelstellingen die behaald zijn worden opgeschroefd en anderen worden bijgesteld. Voor velen beloofd het een sleuteljaar te worden, en voor anderen kan het zomaar uitmonden in een teleurstelling. Analyseer de social media trends van 2018 hieronder en zorg ervoor dat u 2018 met een voorsprong begint!

BEKIJK DE VIDEO: 

Social media zorgt voor omzet!
In 2017 werd bekend dat social media al lang geen kanaal meer is wat zich puur richt op het bouwen van een relatie met je doelgroep. Met social media zijn zichtbare verkoopresultaten te behalen; en deze trend wordt in 2018 alleen maar doorgezet! Kanalen als Facebook en Instagram worden steeds meer ingezet als werkelijk kanaal om te verkopen.

Instagram ontstijgt Snapchat!
Instagram introduceerde ongeveer een jaar geleden Instagram Stories, maar het heeft nu al meer dan 200 miljoen gebruikers per maand! Dat is maarliefst 50 miljoen meer dan de maandelijkse Snapchat gebruikers. En het is nog maar een jaar oud! Met Instagram Stories geeft u uw doelgroep de kans om unieke beelden te bekijken van uw bedrijf (slechts 24 uur beschikbaar!). Perfect dus om de kijker mee te nemen achter de schermen bij uw bedrijf en de awareness te vergroten! Twijfel niet en lift mee in het succes van Instagram stories in 2018!

Facebook wordt 70% video!
Denk video! Facebook gaf onlangs al aan dat binnenkort meer dan 70% van de content op haar platform video zal zijn. Bedrijven moeten meer met motion gaan werken om hun doelstellingen te kunnen bereiken. Dit kan in de vorm van hoogwaardige bedrijfsfilm, animaties, maar ook korte (goedkope) video’s hebben al een groter organisch bereik. Raak dus in 2018 niet in de vergetelheid door achter te blijven!

Campagnes moeten gemaakt zijn voor de smartphone.
Wist u dat 80% van de tijd die we besteden op social media, wordt gespendeerd op de mobiele devices? En hierop kijken we maarliefst 150x per dag! Kortom, jouw campagne moet mobiel zijn. Toch onderschatten veel bedrijven de kracht van de smartphone en kijken ze hoofdzakelijk naar het design en de uiting op de desktop. Begin dus vandaag al met het analyseren van al uw huisstijlelementen en social media content op de schaal van de smartphone. Zo kunt u in 2018 direct van start gaan met uw mobiele campagnes!

Creativiteit is de sleutel tot succes!
Om te kunnen performen op social media moet je als merk opvallen. Dit is natuurlijk niet gemakkelijk met de stormvloed aan content die uw doelgroep dagelijks te zien krijgt. Hoewel het klinkt als een paradox, wordt creativiteit in 2018 zelfs nog belangrijker dan voorheen. Ogilvy zei ooit ‘If it doesn’t sell, it’s not creative’. Uw content, campagne en creaties moeten in 2018 creatiever dan ooit! Doe dingen die uw doelgroep verrassen. Durf out-of-the-box te denken! 

Meest bekeken YouTube video’s van 2017

By | Online Video | No Comments

Het Arjen Lubachs filmpje “Even voorstellen aan Trump” is in Nederland de meest bekeken YouTube-video van 2017.
Het filmpje werd 10 miljoen keer bekeken.
De internationale versie werd 25,8 miljoen keer bekeken.

De tweede plaats is voor vlogger Enzo Knol. Het gaat hier om het filmpje waarin hij het uitmaakt met zijn vriendin.
Het is inmiddels weer “aan”. Dus of het ‘echt’ of een actie was weten we niet. Hij scoorde er goed mee in ieder geval.
Stuk TV staat twee keer in de top-10 met afleveringen van Jachtseizoen.


Even voorstellen aan Trump

Wereldwijd gezien komt de meest bekeken YouTube-video van 2017 uit Thailand. Hierin is een optreden uit een populaire spelshow te zien die van oorsprong uit Korea komt. De video is maar liefst 182 miljoen keer bekeken. Bij de muziekvideo’s wordt de top-3 in Nederland gevormd door Ed Sheeran (Shape of You), Boef (Habida) en Luis Fonsi (Despacito).

De Top 10:

  1. Even voorstellen aan Trump – Zondag met Lubach (S06)
  2. Het is voorbij
  3. “Bedreiger ontmaskeren” PARODIE (Ed Sheeran – Shape Of You)
  4. TIM BREEKT ZIJN KAAK EN TON HENDRIKS LIEGT ALLES BIJ ELKAAR | #BOOS
  5. Qucee – Snapking Diss (prod. Keyser Soze)
  6. Humberto Tan op de Vlucht – Jachtseizoen’16 #6
  7. Ouders op de Vlucht – Jachtseizoen’16 #8
  8. Geert Wilders concreet – Zondag met Lubach (S06)
  9. ‘IDEALE SCHOONZOON’ – FIFALOSOPHY DISSTRACK – FCROELIE FEAT…
  10. Germany seconde | NEO MAGAZIN ROYALE mit Jan Böhmermann – ZDFneo

 

‘Even voorstellen aan Trump’ was niet het enige filmpje van de NPO dat enorm goed bekeken werd het afgelopen jaar. Op zijn YouTube-kanaal #BOOS heeft Tim Hofman inmiddels meer dan 330 duizend abonnees. In zijn video’s behandelt hij zaken waar jongeren boos om zijn en lost hij het voor ze op. Maar af en toe loopt dat een beetje uit de hand. In Nijmegen gebeurde dat zo erg dat hij zijn kaak brak. Het filmpje ervan belandde op nummer 4 in de Top 10. 

Despacito verbreekt YouTube record!

By | Online Video | No Comments

Despacito was al het meest gestreamde nummer ooit op Spotify.
Maar de zomerhit van Luis Fonsi en Daddy Yankee is nu ook de meest bekeken video op YouTube aller tijden.

Dit record was in handen van Wiz Khalifa feat. Charlie Puth met See You Again, die het op hun beurt weer hadden overgenomen van Psy’s Gangnam Style, die 5 jaar recordhouder is geweest.
Read More

Campagnevideo Interpolis gaat viral

By | Online Video | No Comments

Interpolis heeft gisteren een nieuwe bewustwordingsvideo gelanceerd om het gebruik van mobiele telefoons achter het stuur tegen te gaan.
De verzekeraar laat proefpersonen zelf ervaren hoe snel ze afgeleid zijn en confronteert ze op indringende manier met iemand die een dodelijk ongeluk veroorzaakte omdat hij met zijn mobiel bezig was.

Een lange video, die zelfs op mobiel viral gaat. 
De lengte van de video is meer dan 3 minuten. Erg lang, zeker omdat we zien dat video’s die geconsumeerd worden op Social Media normaal korter zijn.
Met de video weet Interpolis de kijker dus te boeien. Zelfs op kleine schermen. Read More

Interactie met je kijkers – interactieve video

By | Online Video | No Comments

Goed nieuws! Vimeo het videoplatform heeft sinds kort de mogelijkheden om interactie aan te gaan met de kijker van je video. Dit dankzij video interaction tools.

Naast de “eind-schermen” en “webformulieren” is het nu mogelijk interactie toe te passen in de video.
Zo kun je bijvoorbeeld een product tonen in je video en direct een klikbare “card” maken naar je webshop.

Meer informatie lees je op de blog van Vimeo

Nederlander betaald voor Online Video

By | Nieuws, Online Video | No Comments

“De helft van de volwassen Nederlanders betaalt voor online videodiensten, via een abonnement of via losse verkoop”  kopt RTLZ

Niet alleen Netflix profiteert van de populariteit van video-on-demand (VOD)-diensten: van alle mensen die zeggen een abonnement te hebben op een betaalde videodienst, heeft 14 procent een abonnement op twee diensten, en 17 procent zelfs op drie diensten of meer.
Dat blijkt uit onderzoek van GfK, dat bijna 1300 mensen ondervroeg over hun kijkgedrag.

Read More